Laurelin Page "Uwikłani.Hudson"



Będzie to moja pierwsza i – mam nadzieję – ostatnia tak jednoznacznie negatywna opinia w tym miejscu.


Książkę tę otrzymałam w nagrodę za recenzję innej. Postanowiłam przeczytać, choć to zupełnie nie mój gatunek. Nie czytam romansów. Rzadko sięgam też po książki z gatunku obyczajowych. Zaczęłam czytać, po kilku stronach prawie zrezygnowałam, ale mimo wszystko twardo wytrzymałam do końca. Co to była za przeprawa...

Hudson jest przystojnym, młodym i bajecznie bogatym facetem. Poznaje piękną Alaynę. Jego życie się zmienia. Uprawiają dużo, bardzo dużo seksu. Ona się później dowiaduje, że z jego strony to miała być tylko gra, jakaś zabawa. Ona odchodzi, on cierpi. On o nią walczy, bo się jednak zakochał. Ona do niego wraca. Są szczęśliwi.

Nigdy nie przeczytałam drugiej tak banalnej, tak beznadziejnej, niepotrzebnej i zwyczajnie głupiej książki. Dialogi są płytkie na zasadzie: ja cię kocham/ja też cię kocham/ale nie mogę z tobą być/wiem ale i tak cię kocham/chodźmy uprawiać seks/dobrze, chodźmy. 

Na okładce książki można przeczytać, że tchnie ona elektryzującą zmysłowością. W zmysłowości chodzi chyba o coś bardziej poetyckiego, wzniosłego, co nie dotyczy jedynie sfery cielesnej, ale również duchowej. Autorka "Uwikłanych" pokazuje, że w związku dwójki bohaterów chodzi po prostu o mechaniczny, zwyczajny, bardzo bezpośrednio pokazany seks. Poszczególne akty, jak i zresztą cała książka, opisane są tak bardzo ubogim językiem, że trudno tu znaleźć coś ponad opis zwykłej czynności. Taka "zmysłowość" do mnie nie trafia. Może miłośniczki Greya wiedzą na ten temat więcej i znają się na tym lepiej.

W ogóle nie rozumiem zachwytów nad całym cyklem "Uwikłani". Co czytają zatem na co dzień ludzie, którzy takie coś uważają za genialną historię? 

Książka jest ponadto pełna literówek, błędów stylistycznych, interpunkcyjnych, językowych. 

Jest bardzo, bardzo źle. Tragicznie. Przeczytałam do końca nie dlatego, że jestem jakąś męczennicą, ale jak coś zaczynam, to staram się skończyć. Nie polecam.


Tytuł: Uwikłani. Hudson
Autor: Laurelin Page

Przekład: Sylwia Chojnacka

Wydawnictwo Kobiece

Białystok 2016

Liczba stron: 489

Ocena: 0/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Pisadło i czytadło , Blogger